Mailová konference

FAQ (Často kladené dotazy)

Co je mailová konference? K čemu to je?

Je to způsob, jak si přes maily vyměňovat důležité informace, například informace o dalších akcích a podobně. Když pošlete zprávu do konference, automaticky se rozešle všem členům. Naše konference je hostovaná na službě Google Groups a jmenuje se Corale. Konference je tu proto, abychom si každý nemuseli udržovat seznam ostatních lidí. To si pamatuje konference sama podle toho, kdo se zaregistroval.

Jsem nový člen. Jak se přihlásím?

  1. jděte na stránku požadavek na přihlášení
  2. vložte svojí mailovou adresu
  3. na tuto adresu vám přijde email, kde potvrdíte „Připojit se k této skupině“
  4. potom počkejte, než to schválí kdokoliv ze skupiny – do skupiny přijde mail s odkazem na schválení

Jak něco pošlu do konference?

Stačí napsat mail a odeslat na adresu corale@googlegroups.com. Nejdřív ale musíte být členem konference (viz jiná otázka). Do konference posílejte zprávy, které jsou adresovány všech členům nebo aspoň velké většině.

Najdu někde starší zprávy?

Ano. I v případě, že se vám ztratila všechna pošta, nezoufejte. Konference si vede archiv starých zpráv. Archiv je přístupný přes webové rozhraní na Google Groups. Můžete se do něj podívat, i když ještě nemáte zaregistrovanou svou mailovou adresu.

Někdo poslal mail, ale nepřišel mi (byl označen jako spam). Co s tím?

Občas se může stát, že spamový filtr označí něčí normální mail jako spam a hodí ji do koše, kde jej ještě můžete nějaký čas nalézt. Spamové filtry se mohou vyskytovat na různých místech – ve vašem mailovém programu, na vašem webmailu, ale i přímo v Google Groups. Existuje několik možností, jak takovému chování zabránit:

  • Whitelist – Pokud váš spamový filtr takovou funkci nabízí, pak ve vašem mailovém programu/rozhraní napíšete totmuto spamovému filtru seznam osob, které určitě nejsou spammeři a od nich vždy chtete poštu.
  • Naučit spamový filtr – Spamové filtry často nabízejí ruční učení. U každé zprávy je kolonka, jestli to je spam nebo ne. Když dobrou zprávu filtr označí jako spam, ručně kliknete na dané políčko, že to spam není. Filtr se to časem naučí. Chce to ale takto ručně ohodnotit více zpráv.
  • Obyčejný filtr – Vytvoříte si filtr, který koukne, jestli mail je od důvěryhodné osoby z předem daného seznamu, když ano, pak jej přesune do nějaké rozumné složky, aby se k tomu spam filter ani nedostal.
  • Filtr na googlegroups – Pokud zachytává maily od členů už konference na Google Groups, je nutné, aby to člen se statutem správce „prošťouchnul“ na stránce Úlohy správy->Zkontrolovat nevyřízené zprávy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *